maandag 14 april 2008

Griep

Dirk,

Met griep in mijn lijf, al drie dagen, heb ik
toch nog wat kunnen plaatsen vanavond (na eerst
mijn inloggegevens te hebben opgevraagd). Het
haalt niet bij wat jij doet, maar daar zie ik ook
vanaf: ik vind je laatste post dermate lastig te
volgen dat ik het opgeef je op die manier partij
te geven: dat zou jou maar nodeloos ophouden. Ik
lees rustig in het boek van Annie van den Oever,
en hoop mijn achterstand zo goed als ik kan in te
halen. Ik ben maar een arme 'literator' (en zelfs
dat niet: ik ben hooguit dat wat ik heb
geschreven) en voel me op geen enkele manier in
staat om het menselijke te definiëren of het ik
op te doen lossen, als dit niet op een of andere
manier in 'literaire taal' kan worden gedaan:
niet om het mooie, maar vanwege de referentie. Ik
sluit niet uit dat daar nog eens verandering in
komt, maar vooralsnog heb je niet méér aan me dan een toegewijde lezer.

Groet,

Rutger

Geen opmerkingen: